شنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: تعامل دین و ارتباطات عنوان کتابی است که به طور مشترک توسط دانشگاه امام صادق(ع) و پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی منتشر شده است.

چاپ اول این کتاب که به صورت مجموعه مقالات است به اهتمام دکتر حسن بشیر در 278 صفحه در تیراژ 1200 نسخه و با قیمت 2500 تومان منتشر شده است.

در دیباچه ناشران این کتاب تصریح شده"فضیلت  اصلی این اثر توجه جدی به چالش ها و مسائل اساسی است که در خصوص ارتباطات برای جوامع دینی مطرح است. علاوه بر آن ،پرداخت تفصیلی مؤلفان مقالات که گاه با ذره بین ژرف نگری و گاه با نگاه پهنانگر به وصف موضوع مقاله خود پرداخته اند از دیگر ارزشمندهای این مقالات به شمار می آید."

دکتر حسن بشیر در مقدمه مفصل بر این کتاب ضمن بررسی ابعاد مختلف تعامل دین و ارتباطات به معرفی مقالات موجود در این کتاب نیز پرداخته است.

9 مقاله کتاب تعامل دین و ارتباطات در سه بخش با عناوین زیر تقسیم بندی شده است

بخش اول:شیوه های فرهنگی و ارتباطی اسلامی

در این بخش سه مقاله به شرح زیر وجود دارد:

شیوه های فرهنگی-ارتباطی پیامبر(ص) در عهد مکی
نوشته دکتر محسن الویری
ارتباطات میان فرهنگی در دهه های نخستین اسلامی
نوشته دکتر محسن الویری
سیر اندیشه تبلیغ از امام خمینی رحمت الله علیه تا آیت الله خامنه ای
نوشته دکتر محمد هادی همایون

بخش دوم:ارتباطات اجتماعی و نظام اسلامی

در این بخش سه مقاله به شرح زیر وجود دارد:

 نقش اجتماعی رسانه ها در نظام اسلامی معاصر
نوشته دکتر حسام الدین آشنا
جستاری در فقه ارتباطات؛مفهوم شناسی غناء در فقه شیعه
نوشته دکتر محمد سعید مهدوی کنی
تعامل دین و رسانه از دیدگاه حقوق
نوشته دکتر محسن اسماعیلی

بخش سوم:ارتباطات در جوامع اسلامی و مسیحی

در این بخش سه مقاله به شرح زیر وجود دارد:

ارتباطات در جامعه اسلامی متکثر فرهنگی
نوشته دکتر ناصر باهنر
برنامه های دینی تلویزیون و دریافت مخاطبان
نوشته دکتر ناصر باهنر
تبلیغات تجاری و و اوانجلیسم به مثابه کالا
نوشته دکتر حسن بشیر وسید محمد فکورپور

کد خبر 71108

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز